fbpx

5 Errors que comets si tens intestí irritable i no millores


Bé, ja sé que el títol és una mica radical. 

El fet és que si evites aquests errors la teva condició d’intestí irritable millorarà. 

Segur. 

Aquests errors els comet molta gent i són molt fàcils d’evitar.

Els errors són aquests: 

  1. Segueixes dieta FODMAP durant més de 4 setmanes
  2. Fas una dieta massa restrictiva
  3. No vigiles què provoca els teus símptomes
  4. No controles els nivells d’estrés. 
  5. No fas exercici regular

La dieta FODMAP pot ser molt interessant, però per un període curt de temps, ja que a mig i llarg termini pot dur a danyar la flora bacteriana de l’intestí.

Una dieta massa restrictiva, que fas per evitar els símptomes, porta a manca de nutrients. Si el teu cos no té matèria primera per treballar, com es pot regenerar i curar?

Has de conèixer els teus símptomes i què és alló que els desencadena. Quin tipus de menjar et senta bé i quin no. Això és molt important, però sense obsessionar-se. 

L’obsessió o estar en un entorn (intern o extern) molt estressant és un desencadenant de la malaltia, això ja ho saps, i també un factor que impedeix la teva recuperació. Controla l’estrés. 

I per fer-ho, no hi ha res millor que l’exercici físic.

L’exercici fa que el teu cos treballi sense passar per la ment i això és útil per relaxar-se a l’hora que mous l’intestí i els teixits.

La cultura popular ja ens diu:

l’aigua que es mou no es podreix”

i

“la xarnera que s’obre i es tanca sovint no es rovella”

Segueix tots aquests consells i el teus símptomes milloraran. 

Si els símptomes no milloren, et recomano que em truquis i així podré valorar especialment el teu cas i estic segur que et puc ajudar. 

Salut!

Quim

Deixa un comentari

Descarrega't la guia

Millora la salut i la digestió menjant el que t'agrada.

en què et podem ajudar?

Descarrega't la guia

Els 3 Imprescindibles per a una digestió saludable

Open chat
Hola!
Com puc ajudar-te?
Powered by