fbpx

Com estirar abans i després de fer exercici físic

Segur que moltes vegades t’has preguntat quan és que has d’estirar o quant de temps han de durar aquests estiraments.  Bé, doncs: estirar s’ha de fer sempre, però en cada ocasió s’ha de fer de manera diferent.

Segons la Medicina Xinesa el nostre cos té uns canals, els meridians, que el recorren i connecten amb els òrgans, els teixits i les cèl·lules. Pels meridians, hi circulen l’energia (Qi) i la sang (Xue) que et donen la força per a l’exercici físic. Per tant, és important que els teus canals tinguin una circulació fluïda. I això ho pots aconseguir amb els estiraments.

Abans de fer exercici és important que facis un bon escalfament dinàmic i, després, estiris. Aquests estiraments han de ser curts, de no més de 3 segons, perquè el que t’interessa és escalfar la musculatura i enviar-li el senyal d’activació.

Intenta estirar totes les parts del cos, perquè així també estàs estirant tots els meridians i la sang i l’energia que hi circulen per dins, que nodriran la musculatura i faran que no es ressenti amb l’exercici físic posterior.

Un cop acabat l’exercici físic és millor que esperis aproximadament una hora per estirar. Potser et sobta que et digui això. Però, com ja saps, després de l’activitat física la teva energia ha disminuït i, per tant, el que has de fer primer és menjar. Els estiraments també gasten energia, i no has de dedicar la que et queda als meridians i a la musculatura.

Després d’aquesta hora has de fer els estiraments, que han de ser de 30 segons cada un per relaxar tots els meridians i enviar la sang a la musculatura a fi que se’n recuperin les fibres.

En resum: abans de fer activitat física has de fer exercicis dinàmics i estiraments curts de 3 segons; després de l’activitat física, has d’esperar una hora i fer estiraments de 30 segons cada un.

Si estires correctament, evitaràs lesions i podràs fer activitat física regularment sense cap molèstia.

Ainara Eusebio

Comprateix si t'ha semblat interessant

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Deixa un comentari

Descarrega't la guia

Millora la salut i la digestió menjant el que t'agrada.

en què et podem ajudar?

Descarrega't la guia

Els 3 Imprescindibles per a una digestió saludable

Open chat
Hola!
Com puc ajudar-te?
Powered by