fbpx

L’exercici de Qi Gong que posa el teu cos a funcionar, amablement i en poc temps.

“M’aixeco encarcarat, passo el dia del sofà a la taula. Tampoc m’animo a fer flexions.”

L’exercici de Qi Gong que posa el teu cos a funcionar, amablement i en poc temps.

Hola.

Qi Gong significa “treball amb el Qi”.

El Qi és qui diferencia la vida de la mort. Un viu té Qi i un mort no.

Llavors, activar i posar en marxa aquesta “substància” és una molt bona idea.

Hi ha tantes formes de fer Qi Gong com persones en el món. Hi ha moltes escoles.

Hi ha el Qi Gong més gimnàstic i hi ha el Qi Gong més místic.

I entre mig de tot això estem la resta dels humans.

Humans com tu i com jo.

I l’exercici de Qi Gong que et presento en aquest vídeo és un exercici físic molt suau i general.

Però també és un exercici energètic.

Notaràs que el teu cos es posa a treballar i que, en pocs minuts, rendeixes més, et trobes millor i marxa la sensació d’entumiment que pot quedar després d’una sessió de Netflix.

Com és aquest exercici de Qi Gong?

Doncs comença amb massatge, en el sentit ampli del terme.

I continua amb moviments articulars.

No necessites ni molt espai per fer-lo ni aparells. Res de res.

El massatge.

El massatge comença a la part del cap, activant la zona del crani i millorant la circulació de la sang en aquesta part. El primer que s’ha de despertar és el cervell.

Després s’han “d’obrir” els “orificis del Cor”. Aquests anomenats orificis són els òrgans dels sentits.

Vista

Olfacte

Gust

Oïda

Continua amb el massatge per la zona cervical.

Després pels braços, activant els meridians dels braços amb copets amables i fregaments seguint el sentit de circulació dels meridians.

En els braços, baixant per la part interna i pujant per la part externa.

I continues amb el tronc.

Fas copets a la part alta del pit per activar el Pulmó.

És molt necessari tenir sempre el Pulmó activat, no només en aquests temps de virus, també perquè el Pulmó és l’òrgan que connecta la part interior del cos amb la part exterior.

Continues pel pit, costelles, abdomen, lumbars i les cames.

Les cames funcionen al contrari dels braços.

Bé, només en quant al sentit dels meridians i en el sentit que ens és molt difícil caminar sobre les mans i no gaire sobre els peus.

En les cames, baixes per les parts externes: part posterior, part lateral i part frontal.

I puges per la part interna.

I això és tot el massatge de l’exercici de Qi Gong.

I ara venen les mobilitzacions.

Actives les grans articulacions.

Pel primer exercici necessites una mica d’equilibri.

Si no en tens prou, o encara tens massa son, pots recolzar-te en una cadira o en una paret.

No és qüestió de caure i fer-se mal!

Fas rodaments del turmell, genolls, malucs, espatlles i cervicals.

En l’exercici de Qi Gong que et proposo és molt important una cosa.

No es qüestió de fer molt de moviment, només estàs posant en marxa tot el cos.

No cal fer grans espavents ni dur l’articulació al límit.

L’exercici de Qi Gong no és un exercici d’estiraments.

És un exercici per millorar la circulació a la zona. I per això no necessites dur l’articulació al límit.

I ja estarà.

Si has arribat fins aquí sense mirar el vídeo potser en tens una idea equivocada, de l’exercici.

Així que més val que posis el vídeo i segueixis les meves indicacions.

És més senzill del que sembla llegint les meves paraules.

El teu cos despertarà al fer aquest exercici de Qi Gong i pots aprofitar això per deixar-me un comentari i dir-me què t’ha semblat.

Salut!

Comprateix si t'ha semblat interessant

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Deixa un comentari

Descarrega't la guia

Millora la salut i la digestió menjant el que t'agrada. Però fent aquests petits canvis

en què et podem ajudar?

Descarrega't la guia

Els 3 Imprescindibles per a una digestió saludable

Open chat
Hola!
Com puc ajudar-te?