fbpx

Fodmap si o no?

Saps què pots fer per millorar els símptomes de la síndrome de l’intestí irritable?

Aquesta síndrome té molts factors, un d’ells és la forma com menges, al menys en les fases agudes en la que hi ha brots i molèsties.

El tema de l’alimentació conscient i acurada i de bona qualitat és molt important.

No hi ha una dieta adeqüada per a tothom, cada persona és diferent i no a totes les persones els senta igual de bé la mateixa mena d’aliments.

Tot i això s’ha demostrat que hi ha alguns aliments que ajuden a evitar els brots i els símptomes associats a aquesta malaltia. Aquests aliments també s’han demostrat beneficiosos per altres malalties funcionals del sistema digestiu, com pot ser dispepsia funcional, intestí permeable o les intoleràncies.

Parlo dels aliments que tenen poca quantitat de Fodmap.

Els aliments amb alt contingut de Fodmap solen ser els que més desencadenen els brots i els símptomes en les malalties funcionals digestives.

La dieta Fodmap essencialment requereix eliminar al màxim aquests aliments durant un temps concret, posem-hi un mes, i anar-los reintroduïnt a mesura que els símptomes digestius van millorant.

Aquesta mena d’aliments amb alta o baixa concentració de Fodmap es poden trobar en taules com aquesta que et pots descarregar

D’aquesta manera, per una banda s’aconsegueix, el molts casos, la reducció dels símptomes.

 Al reintroduir poc a poc els aliments un pot descobrir quins són aquells que li senten bé i els que no. Però al tanto, que això pot cambiar, no sempre senten bé o malament els mateixos aliments.

Per aquesta raó he publicat i publicaré una recepta setmanal amb aquesta mena d’aliments. Aquesta setmana toca la Polenta amb tomàquet i alfàbrega (que trobarás aquí).

Espero que probis el plat, que és fàcil de cuinar.

La mala notícia és que de vegades la dieta Fodmap no és suficient

Llegia a Facebook el testimoni d’una persona amb intestí irritable que està probant la dieta Fodmap i que altres vegades li havia resultat útil però que aquesta vegada no l’estava ajudant.

És normal que passi aixó i aquí ve la meva reflexió.

Si el motor del teu cotxe està obstruït o molt brut, és igual que li posis la millor benzina que trobis, no funcionarà correctament.

Sempre és millor posar-hi la millor benzina, la més neta, ja que t’ajudarà, a llarg termini, a no tenir més averies.

Però si la dieta no et funciona vol dir que el problema és més profund, necessites fer una neteja a fons.

O fixar-te en altres aspectes com la vida emocional o les forma en la que el teu intestí está metabolitzant els aliments.

I això és precisament el que fem amb els programes de Digestió Saludable.

Si no els coneixes pots clicar aquí i fer-hi un cop d’ull.

Si els coneixes i tens símptomes digestius que vols deixar endarrera aquest és el moment de demanar una entrevista de valoració gratuïta.

T’espero,

Quim

Comprateix si t'ha semblat interessant

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Deixa un comentari

Descarrega't la guia

Millora la salut i la digestió menjant el que t'agrada.

en què et podem ajudar?

Descarrega't la guia

Els 3 Imprescindibles per a una digestió saludable

Open chat
Hola!
Com puc ajudar-te?
Powered by