fbpx

L’única raó per a fer dejuni intermitent

L’única raó per a fer dejuni intermitent és quan el teu cos està ple de toxines.

Fa uns dies et vaig parlar de per què no s’havia de fer dejuni intermitent. Et parlava que no era una solució ni a mig ni a llarg termini. Pots veure l’entrada aquí

Avui et parlaré de quan i com fer el dejuni intermitent del que tothom en parla.

Quan i com fer dejuni intermitent

El dejuni intermitent a curt termini o en determinades situacions pot ser una bona solució.

El dejuni intermitent és un patró d’alimentació en el que menges a unes hores determinades i no menges la resta del temps. No és una dieta pròpiament dita, ja que no tens perquè canviar el que menges, el que canvia és quan menges. És un canvi d’horari.

El dejuni l’ha practicat la humanitat durant mil·lenis ja sigui amb la voluntat de purificar-se o fer neteja o quan el menjar no estava sempre disponible, per tant els nostres cossos hi estan ben adaptats al dejuni.

Ja ho deia el filòsof grec Plutarc:

“Abans de recórrer a la medicina, fes dejuni un dia”.

Aquesta frase ens apunta el que et vull explicar avui, i és que quan el cos està saturat de toxines o d’aliments se li ha de donar una pausa.

La medicina xinesa no és gaire partidària del dejuni intermitent i per això promulga la dieta de 5 àpats frugals i lleugers al dia.

La medicina xinesa es preocupa de mantenir i augmentar la salut.

Però, què passa quan el teu cos està intoxicat?

Dins la medicina xinesa dividim les malalties entre aquelles en les que manca energia vital i aquelles en les que l’energia vital està bloquejada.

Pel primer grup de malalties està clar que la solució són 5 àpats frugals al dia, d’aliments lleugers, nutritius i saludables, de tal manera que el cos pugui obtenir tots els nutrients necessaris i el metabolisme es restableixi.

Però quan hi ha tòxics o l’energia vital està bloquejada les respostes han de ser altres.

Si cal fer un reset el dejuni pot ser un bon aliat.

Dejunar durant un dia o fer dejuni intermitent pot donar el descans necessari a l’estómac i al sistema digestiu per fer neteja.

Quines són les dues formes que jo recomano de fer dejuni intermitent

El dejuni intermitent pot ser perjudicial per a la salut si es practica de forma incorrecta o descontrolada. Per això, jo només recomano dues formes light de fer-lo que no et poden comportar cap problema de salut.

La forma de la que més es parla actualment és la del 16/8.

Això vol dir estar 16 hores sense menjar i menjar durant 8 hores.

Durant les 16 hores de dejú només es pot prendre aigua, té, café o altres begudes no ensucrades ni sucs de fruita

Els horaris solen ser:

  1. Fer el primer àpat a les 9h del matí i deixar de menjar a les 17h
  2. Fer el primer àpat a les 12h del migdia i deixar de menjar a les 20h

Aquesta seria la forma més popular.

Una altra forma es dejunar durant 24h. Això no ho pots fer cada dia, es recomana 1 dia a la setmana.

D’aquesta manera deixes temps al cos per buidar-se, regenerar-se i preparar-se per assimilar els nutrients que ingeriràs posteriorment.

Bé, si creus que necessites un reset  o fer una neteja del teu organisme aquí t’he deixat un parell de formes de fer-ho.

M’encantaria rebre la teva opinió i que em deixessis un comentari.

Que tinguis molt bon dia,

Quim

Altres entrades

Comprateix si t'ha semblat interessant

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Deixa un comentari

Descarrega't la guia

Millora la salut i la digestió menjant el que t'agrada. Però fent aquests petits canvis

en què et podem ajudar?

Descarrega't la guia

Els 3 Imprescindibles per a una digestió saludable

Open chat
Hola!
Com puc ajudar-te?