fbpx

Per què no has de fer dejuni intermitent?

No saps si has de fer dejuni intermitent, menjar 3 o 5 cops al dia?

En aquest vídeo et parlo del dejuni intermitent.

Està molt de moda i pot ser una solució a curt termini per tractar certes intoxicacions. Però no és una bona solució ni a mig ni a llarg termini. Simplement estaràs minvant la teva salut digestiva amb aquest mètode.

Ara t’explicaré perquè, la clau és a l’Estómac i la seva forma de funcionar.  

L’Estómac és un òrgan molt treballador, però treballa com un corredor de fons. Pot estar funcionant molt de temps però no pot assimilar massa feina de cop.

¿Què passa quan fas dejuni intermitent?

L’Estómac passa moltes hores aturat i quan li arriba el menjar, ho fa de cop. Ha de passar de 0 a 100 en molt poc temps i se li acumula la feina. Creu-me, aquest no és el seu estat natural.

Quan ha de digerir massa aliments de cop no pot rendir como ho hauria de fer i això provoca danys a la digestió que poden aparèixer tant a curt com a mig o llarg termini.

En canvi, si al llarg de tot el dia va rebent aliment en quantitats moderades podrà digerir tot el menjar sense problemes i sense esforç extra, cosa que t’interessa si vols recuperar-te de qualsevol malaltia.

Però hi ha més coses a tenir en compte

Perquè l’Estómac pugui digerir l’aliment li cal augmentar lleugerament la temperatura, és el que anomeno el Yang del sistema digestiu, una escalfor “extra” que és imprescindible per a una bona digestió. En un medi fred no és possible la digestió.

Quan l’Estómac pot anar treballant durant tot el dia, aquesta escalfor del sistema digestiu també es manté i tot funciona millor. Si fas dejuni intermitent aquesta escalfor es perd i per tant també es perd capacitat metabòlica, cosa que provoca malalties.

Aquesta escalfor digestiva no surt del no res. És una part del metabolisme general del cos. El metabolisme, per la seva part, no està sempre actiu de la mateixa manera.

Som éssers humans que vivim sota la influència de la naturalesa, funciona de forma cíclica, el més intel·ligent és seguir-ne els seus cicles. En aquest cas ens interessa seguir el cicle solar diari. Al matí, el metabolisme es posa en marxa, amb força. Per això ho has d’aprofitar per fer uns àpats més copiosos, en aquest moment l’Estómac està actiu i pot digerir més quantitat d’aliment.

A mesura que va passant el dia, el metabolisme va disminuint la seva força. Per això, per la tarda i al vespre és millor no menjar aliments ni gaire freds ni gaire copiosos, per ajudar a l’Estómac a fer la seva feina de la millor manera possible.

Els fans del dejuni intermitent diuen que s’ha de deixar al cos recuperar-se i no gastar tota l’energia amb la digestió.

I tenen raó. El cos necessita temps per recuperar les forces, netejar el tub digestiu.

Això ho fa durant la nit! Al vespre has de menjar coses molt lleugeres i no anar a dormir amb la panxa plena, d’aquesta forma, el cos por fer les tasques de neteja i desintoxicació durant la nit.

I quan arriba un nou dia estar preparat de nou.

Així que, si vols gaudir d’un bon metabolisme que t’ajudi, tu també has d’ajudar al cos. En aquest cas a l’Estómac.

Cuida el teu Estómac i ell et cuidarà a tu.

Fes que treballi com està preparat, fes 5 àpats al dia no massa copiosos durant el dia i deixa descansar el sistema digestiu a la nit.

Comprateix si t'ha semblat interessant

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Deixa un comentari

Descarrega't la guia

Millora la salut i la digestió menjant el que t'agrada. Però fent aquests petits canvis

en què et podem ajudar?

Descarrega't la guia

Els 3 Imprescindibles per a una digestió saludable

Open chat
Hola!
Com puc ajudar-te?